poniedziałek, 12 maja 2014

II Poznańskie Dni Zwierząt Egzotycznych.

W miniony weekend 9-11 maja odbyły się II Poznańskie Dni Zwierząt Egzotycznych. Fantastyczna impreza o której można poczytać na Profilu FB . Wszystko odbyło się na Uniwersytecie Przyrodniczym w Poznaniu w budynku BioCentrum. Jako miłośnicy zwierząt wszelakich obecność na takiej wystawie uważam za obowiązkową. Weekendowa pogoda nie zachęcała do spacerów ni tym bardziej do ogrodowego odpoczynku, więc tym bardziej tak mile spędzony czas uważam za świetny pomysł. 
Atrakcje dla małych i dużych!
Nie zabrakło znakomitych wystawców jacy chętnie opowiadali o swoich pupilach, o posiadanych gatunkach, żywieniu, warunkach jakie trzeba danemu gatunkowi zapewnić.

Podziwiać można było takie egzotyczne zwierzęta:


*lewe górne i prawe środkowe-żaba rogata i czarna,
*lewe dolne-krab pustynny
*dwie jaszczurki


*jeżyk pigmejski
*wąż-warunkowo uznany za jadowity-zęby jadowe ma jednak głęboko w pysku i dopiero po połknięciu wpuszcza w ofiarę jad
*wąż pupilek ;-)) -właścicieli trzymali go na ręce i można było go śmiało głaskać


*hodowla rasowych świnek morskich, były takie gatunki jak skinny, baldwin, abisynian, krótkowłose


*dwa górne zdjęcia to najpiękniejszy moim zdaniem żółw na świecie MataMata . Patrząc na niego ma się wrażenie, że cały czas się uśmiecha. Po lewej okaz z Poznańskiej Palmiarni, który został oczyszczony na okazję wystawy ze względu na to iż jest to zwierze, jakie nie lubi się ruszać naturalnie porasta glonami i wodorostami ;-)), po prawej młody MataMata
*dolne dwa zdjęcia to inne żółwie wodno lądowe -po lewej żółw mccorda - po prawej żółw pelomeduza afrykańska


*dla ciekawostki był też wystawca roślin owadożernych takich jak na przykład: muchołówka, rosiczka, 


dzbanecznik


* dwa piękne żółwie wodno lądowe, górny kolorowy nazwa mi nieznana, dolny to również  pelomeduza afrykańska


*Pająki-od góry-Katnik większy, mrówkowy, ptasznik czerwonokolankowy oraz krzeczek


*mój ulubiony zwierz to Agama Brodata - niesamowity pupil! Zaskoczeniem było dla mnie to jak Agama lubi być lelana, głaskana... Gdy właściciel zaczął ją głaskać jej reakcja bezcenna. Jak się okazuje zwierzę łatwe do hodowli, sympatyczne bardzo kontaktowe, wystarczy akwarium z piaskiem, wszystkożerna - wszelkie owady, skorupiaki, ślimaki itp. jak i mlecze. Żarówka UVB oraz do wygrzewania oraz wiele czułości okazywanej gadowi. Idealna dla początkującego terrarysty


od lewej
*patyczak
*pająk -nie wiem jaki
*skorpion 
*modliszka - wyglądająca jak liść
*modliszka
*wiele gatunków karaczanów, na zdjęciu gatunek któremu w naturalnych warunkach te żółte dwie plamki świecą fluoroscencyjnie
*okaz mi nieznany


 *hodowla rasowych jeżyków pigmejskich


*bojowniki w różnych ubarwieniach


po lewej stronie 
*piękne akwaria z rybami
po prawej
*kolorowe krewetki
*żółw wodno lądowy wonny - bardzo bojaźliwy i strachliwy, ze względu na małą wielkość jak i niewielkie wymogi polecany dla początkujących hodowców  


żółwie lądowe
*stepowy oraz grecki


*hodowla szczurków rasowych Dumbo oraz łysy Fuzz
*w hamaku hodowla myszek rasowych


*piękne i różnorodne gatunki węży



*jeden z ciekawszych ze względu na wielkość jak i swą żywotnością podczas wystawy - pyton tygrysi 


*ptasznik czerwonokolankowy
*rozella białolica
*kameleon
*krab


*gekony

Cała wystawa to okazja do poznania bliżej zwierząt egzotycznych, wspaniała inicjatywa. Jedyną rzeczą jaka mi się nie podobała to brak karteczek/wizytówek informujących o tym jaki okaz zwierzęcia oglądamy. Na owadach się zupełnie nie znam i takie informacje mocno by ułatwiły podziwianie. Tym bardziej że ilość zwiedzających była bardzo duża i nie zawsze była możliwość na spokojnie porozmawiania z każdym wystawcą. 

;-))

7 komentarzy:

Halina - jetel pisze...

Lubię takie przyrodnicze posty, z przyjemnością obejrzałam fotki.
Swietną torbę sobie sprawiłaś, chodzi o poprzedni post.
Lata świetlne temu też coś podobnego uszyłam dla mojej córki, przypomniało mi się gdy zobaczyłam Twoją torbę.
Karolinko, pozdrawiam Cię serdecznie i dziękuję

moja-enklawa pisze...

Wspaniała relacja, mnóstwo pięknych zdjęć! Co za super nazwa- MataMata. I jeszcze to słowo- lelana- cóż za oryginalne określenie. Dziękuję i pozdrawiam serdecznie.

Unknown pisze...

Karolinko egzotyczne zwierzaki nieco mnie przerażają , zwłaszcza pająki i węże...ale z przyjemnością przeczytałam Twój post i obejrzałam zdjęcia. Kocham zwierzaki , chociaż od niektórych trzymam się z daleka :) Pozdrawiam

klamaja pisze...

Zazdraszczam :D gdybym miała troszkę bliżej do Poznania to z chęcią sama bym się wybrała :D

czary mary z materiału pisze...

Fajne zwierzaki;)Szczurki i jeże najfajniejsze ,a pająki..cóż,nie przepadam ;))

Justyna Żukowska pisze...

U Ciebie też ciekawe ;) Ta agama mnie zainteresowała. I rozbawiło, że rośliny owadożerne były na targach zwierząt ;) No cóż, mają zwyczaje żywieniowe zwierząt :)

CaNiSa pisze...

Świetna wystawa! Szkoda, że nie wiedziałam wcześnie, bo moim maluchom na pewno by się spodobała :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tu znajdziesz moje prace

Nitkowy Świat na Da Wandzie !

Leśna Broszka na DaWandzie
Mini_logo

Odkryj na DaWandzie

Od: NitkowySwiat

Leśna Broszka

DaWanda Shop-Widget